Revon Turistiliikenne Oy on aloittanut toimintansa vuonna 1994, kun Pekka Repo perusti auraukseen, turvesuotyöhön ja linja-autoliikenteeseen keskittyvän Revon Liikenne Ky:n. Kipinä oman linja-auton laittamiseen syntyi esikoispojan, Ari Revon jääkiekkoharrastuksesta ja siihen tarvittavista kuljetuksista.
Ensimmäisen linja-auton laitettuaan liiketoiminta oli vielä niin pientä, että alkuvuosien ajan sitä rahoitettiin traktorien voimalla – kesäisin turvesuolla ja talvisin teitä auraamalla.
Revon Liikenteen koko toiminta perustui Pekka Revon luottamukseen omiin voimiinsa. Oma työ, ahkeruus, voimat ja näihin luottaminen antoivat mahdollisuuden olla rohkea. Pekka kykeni laskemaan hankintansa kannattavuuden, ja vain se minkä pystyy maksamaan, sen voi laittaa. Jalat maassa, varovaisesti, mutta omiin voimiin rohkeasti luottaen.
Pekalla oli kuitenkin omien voimiensa lisäksi toinen asia, mihin pystyi luottamaan – hänen vaimonsa Ulla. Näihin aikoihin Pekalla ja Ullalla oli 4 melko pientä lasta ja Ullalla oma työ Muhoksella Metsäntutkimuslaitoksella. Pekan yksinyrittämisestä oli tullut yhdessä yrittämistä, ja Ulla ajoi aamulla ensin Merikosken oppilaat kouluun, meni päiväksi Metlalle töihin ja iltapäivällä oppilaat pois koulusta.
Ari Repo kasvoi yrityksen mukana ja hän osallistui poikkeusluvalla yrittäjäkursseille vain 20-vuotiaana, ja läpäistyään kurssit hänestä tehtiin 2004 perustetun Revon Turistiliikenne Oy:n toimitusjohtaja. Ari alkoi saada omia sopimuksia ja laajentaa yrityksen tarjoamaa – mukaan tuli palveluliikennettä ja uusia lähialueiden paikkakuntia, joissa alettiin ajaa koululaiskuljetuksia ja reittiliikennettä.
Arin oikeana kätenä oli alusta asti hänen puolisonsa Jenni Repo, ja yhdessä Ari ja Jenni ovat laajentaneet Revon Turistiliikenne Oy:n toimintaa nykyisiin mittoihin ja toimintakenttään, joka tätänykyä painottuu paikallisliikenteeseen. Myöhemmin myös kaikki Ullan ja Pekan loputkin lapset, kolme tytärtä ovat tulleet mukaan perheyritykseen.
Tämän perheyrityksen toimintatapana on aina ollut investoida kaikki takaisin yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen. Tästä liiketoimintamallista johtuen kaluston keski-ikä on koko Suomen laajuisesti vertailtuna yksi nuorimmista, ja autot varsin moderneja. Aina näin ei ole kuitenkaan ollut, ja vuonna 1995 Merikosken koulun oppilaan noustessa jääkylmään autoon keskellä kylmintä Muhoslaista talvea, hän totesi: ”Ei sitä Pekalla oo autossa muuta lämmitystä kuin valot!”